OPTIMALIZACE LETIŠTĚ V DENPASARU
22 července, 2024
0 Komentářu
Mezinárodní letiště I Gusti Ngurah Rai je jediným letištěm v provincii Bali a v roce 2024 by mělo zažít nejrušnější rok v historii.
Generální ředitel společnosti PT Angkasa Pura I Ngurah Rai International Airport Handy Heryudhitiawan hovořil s novináři o projektu. Potvrdil, že cílem je zvýšit kapacitu letiště tak, aby vlajkové indonéské letiště mohlo v příštích letech obsloužit 32 milionů cestujících ročně.
V současné době je letiště schopno obsloužit 24 milionů cestujících ročně.
V první fázi projektu přibudou nové prostory v mezinárodním i vnitrostátním terminálu. Na jejím konci bude nová rentgenová zóna, odletová zóna a salónek pro cestující. Dokončení je naplánováno na rok 2024.
V roce 2025 se pak projekt Optimalizace zaměří na zvýšení kapacity v dalších pěti oblastech budovy mezinárodního terminálu. Heryudhitiawan uvedl: „Existuje asi čtyři nebo pět dalších [oblastí rozvoje], které by zvýšily kapacitu letiště na 32 milionů osob. Počítáme s kapacitou, která se navýší přibližně do roku 2031 nebo 2032.“
Mezinárodní letiště I Gusti Ngurah Rai je na dobré cestě, aby bylo schopno obsloužit 32 milionů cestujících ročně, otázky se pak přesunou k rozvoji mezinárodního letiště North Bali.
Plány nového letiště, které by mělo být vybudováno na rekultivované pobřežní půdě u Kubutambahan v regentství Buleleng, umisťují letiště North Bali do vzdálenosti 40 minut jízdy autem od Loviny a 90 minut jízdy autem od Amedu.
Posláním letiště North Bali je přispět ke zvýšení kapacity Bali jako turistické destinace, ačkoli se mnozí obávají, že vybudování druhého mezinárodního letiště by Bali pevně překlopilo do negativní sféry nadměrného cestovního ruchu.
Na rozvoji letiště Severní Bali je nejrelevantnější to, že by mělo mnohem větší roční kapacitu cestujících než mezinárodní letiště I Gusti Ngurah Rai, a to i po dokončení optimalizace projektu.
Letiště Severní Bali má při své plné kapacitě odbavit 50 milionů cestujících ročně. Pokud by obě letiště fungovala celoročně na plnou kapacitu, provincie Bali by byla schopna jen letecky obsloužit 82 milionů cestujících ročně.
Podle společnosti BIBU Panji Sakti, která stojí za projektem mezinárodního letiště North Bali, „má letiště rozlohu asi 600 ha, osm metrů nad mořem, je vybaveno dvěma paralelními vzletovými a přistávacími drahami, paralelní pojezdovou dráhou, moderní budovou terminálu pro cestující, terminálem pro všeobecné letectví, terminálem pro nákladní dopravu a samozřejmě řídicí věží ATC.“
V rámci výstavby by mělo vzniknout nejen mezinárodní letiště, ale také Aerocity a podpůrná průmyslová infrastruktura.
BIBU Panji Sakti sdělil: „Jako doplněk provozu letiště se plánuje vybudování Aerocity. Lokalita Aerocity 1 se nachází na západní straně letiště o rozloze 100 ha, zatímco Aerocity 2 je na východní straně letiště o rozloze 200 ha.“