VÝSTAVBA METRA NA BALI BUDE ZAHÁJENA V ZÁŘÍ 2024

31 července, 2024
0 Komentářu

V září 2024 začnou na Bali průkopnické práce na projektu Light Rail Transit (LRT), známém také jako Bali Subway Project. Tento významný projekt se zaměří na vybudování moderního železničního systému, který propojí klíčové oblasti ostrova. Hlavním investorem projektu se stala společnost PT Bumi Indah Prima (BIP), jak uvedl server NusaBali.com.

 

Dne 24. července 2024 došlo v hotelu Andaz Bali v Sanuru k slavnostnímu předání jmenovacího dopisu od společnosti PT Sarana Bali Dwipa Jaya (SBDJ), kterým se BIP stala kvalifikovaným partnerem a vedoucím investorem konsorcia. Ceremonie se zúčastnili významní hosté, včetně ministra pro daně a šéfa Národní agentury pro plánování rozvoje Suharso Monoarfy, prozatímního guvernéra Bali Sang Made Mahendra Jaya a generálního ředitele PT SBDJ, I Gusti Ngurah Askhara Danadiputry.

 

Projekt LRT Bali je plánován ve čtyřech fázích:

  1. Ngurah Rai – Kuta Sentral Parkir – Seminyak – Berawa – Cemagi
  2. Ngurah Rai – Jimbaran – UNUD – Nusa Dua
  3. Kuta Sentral Parkir – Sesetan-Renon-Sanur
  4. Renon – Sukawati – Ubud

Dokončení prvních dvou fází se očekává do roku 2028, zatímco celý projekt by měl být hotov do roku 2031. Celková investice do prvních dvou fází se odhaduje na 10,8 miliardy USD, zatímco náklady na celý projekt se odhadují na 20 miliard USD.

 

Pro zajištění financování projektu byl zvolen nekonvenční přístup. Konsorcia potenciálních investorů jsou vyzvána, aby se zapojila již v počáteční fázi a předložila své vize, obchodní plány a technické detaily. Tento přístup má zajistit, že projekt bude pokračovat bez ohledu na budoucí politické změny.

 

Každá stanice na nové Bali Rail Network bude mít jedinečné téma, což má přispět k atraktivitě projektu jako turistické atrakce. V Kutě se zaměří na obchod, v Seminyaku na zábavu, v Canggu/Berawa na zdraví a wellness, a v Cemagi/Munggu bude tématem příroda.

 

Podle úřadujícího guvernéra Mahendra Jaya je výstavba podzemní linky LRT v souladu s regionálním nařízením Bali číslo 2 z roku 2023, které upravuje územní plán provincie na období 2023–2043. Železniční trať bude vedena v hloubce 30 metrů a nebude narušovat stávající infrastrukturu.

 

Ministr a šéf Bappenas Suharso Monoarfa zdůraznil, že projekt LRT na Bali bude plně financován soukromým sektorem, což minimalizuje možnost politického vlivu. Tento přístup má zajistit nezávislost projektu a přispět k prosperitě Bali. Projekt je navržen tak, aby byl financován externími investory a nezasahoval do místních příjmů nebo státního rozpočtu.

 

Projekt metra na Bali představuje nejen technickou výzvu, ale i příležitost pro rozvoj lidských zdrojů na ostrově. Jak uvedl Ari Askhara, bývalý prezident ředitel Garuda Indonesia, cílem je připravit kvalifikované Balijce, kteří se stanou operátory a vlastníky tohoto velkého projektu. Po dokončení bude systém metra patřit celé balijské komunitě, čímž se zajistí jeho udržitelnost a přínos pro místní obyvatelstvo.

 

ZDROJ: balidiscovery.com